Leiebetingelser for Rukla

Ved avbestilling seinere enn 60 dager må det betales 25%
Ved avbestilling seinere enn 30 dager må det betales 50%
Ved avbestilling seinere enn 10 dager må det betales 75%

  • Leietaker må være over 25 år.
  • Leietaker kan bli bedt om å legitimere seg.
  • Selskap på kveldstid skal ikke støye ut av lokalet og dører og takluker i salen oppe må holdes lukket. 
  • Vis hensyn til naboene, unngå støy i gaten på fremsiden av Rukla. 
  • Røyking på må foregå ute på baksiden av lokalet. 
  • Leietaker er ansvarlig for å informere sine gjester om dette. 
  • Selskap avsluttes seinest kl 02.00!
  • Ved leie fredag eller lørdag, må lokalet være ferdig ryddet kl 09.00 dagen etter. 
  • Prisene er basert på at lokaler overleveres med utstyr ferdig vasket.
  • Leier rigger scene, bord, stoler ol. selv. 
  • Leier er ansvarlig for vask av bord, benker, bardisk og sorterer søppel, plast-, papir-, rest-avfall i sekker samt plukker sneiper/snus utenfor inngangen.
  • Pantegods (plast og boks) legges I Røde Kors container utenfor nødutgang mot nord.
  • Der er også restavfalls container.
  • Matavfall legges i en en matavfallskontainer(brunt lokk) ved Prinsensgate 22, nord for Rukla.
  • Hvite og svarte stoler står i salen oppe, 60 talls retromøbler i underetasjen og noen i baren.
  • Plaststoler og reserve trestoler i tunellen nede.
  • Sceneelementer og ben skal være i sal oppe.
  • Eventuelt personale til rigging og rydding kan bestilles.
  • Leietaker plikter å sette seg inn i branninstruksen for Rukla før leie. 
  • Utleier er ikke ansvarlig for drikkevarer, gaver alkohol og andre saker som leier bringer til lokalet. 
  • Vaskehjelp samler hittegods legger det på lageret i kjelleren. Lageret er ulåst. 
  • Leietaker er selv ansvarlig for eventuelt nødvendig vakthold.

Det beregnes ikke MVA på leien, kun på leie av personell.

Kulturarrangement: Ved åpent kulturarrangement, kan leien være 15% av billettsalget. Minimum kr 1.800,- fredag og lørdag. I tillegg betales det 15% av eventuell skjenking/servering, eller at vi kan ta ansvar for skjenking. Arrangør er ansvarlig for Tono avgift.

Arrangementer med alkohol

Alle arrangement hvor alkohol selges, må ha ambulerende skjenkebevilling.
Lukkede selskap, med låst dør som bryllup, jubileer ol. hvor alkohol er gratis for gjester eller gjester har med alkohol selv, må per i dag ikke søke om sjenkebevilling. Dersom det tilkommer krav om at også slike arrangementer må søke kommunen om bevilling før det aktuelle arrangementet avvikles, er leietaker ansvarlig for å sende inn en slik søknad til de aktuelle myndigheter. 

Skjenking kan også arrangeres av utleier eller catering firma. Ved alle åpne arrangementer må åpningstidene og skjenkebestemmelser i kommunens forskrifter følges.

Søknadskjemaer for sjenkebevilling finner du på Sandefjord Kommune sine nettsider:

Søk om sjenkebevilling for åpent arrangement

 

book-btn

Eller kontakt oss på
rukla@nytbyn.no
401 99 900

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Hold deg oppdatert på hva som skjer i Bakgården og på Rukla. Vi sender ut nyhetsbrev ca. 1 gang i uken.

Lik Rukla på Facebook